24/7 bereikbaar
Geen boekingskosten
  • ANVR
  • Calamiteitenfonds
  • SGR
  • Ideal
  • BanContact
  • Mastercard
  • Visa
  • Amex

Verzekeringen

Om er zeker van te zijn dat je goed verzekerd op reis gaat en daarvoor zo min mogelijk betaalt, bemiddelt Vakanties.nl in verzekeringen van de Europeesche Verzekeringen. Dit is de grootste reisverzekeraar van Nederland en deze staat garant voor een perfecte reis- en of annuleringsverzekering. Je kiest voor een reis- of annuleringsverzekerig tijdens het boeken van je reis. Het is mogelijk om voor de ene reiziger beide verzekeringen af te sluiten, en voor de ander enkel een annuleringsverzekering. Wil je je verzekering na je boeking afsluiten? Dat is geen enkel probleem. Je boekt in je ‘Mijn Vakanties’-account eenvoudig zelf je verzekering bij.   

 

  • wereldwijde hulp, 24 uur per dag
  • snelle afhandeling van bagageschade
  • geen eigen risico bij geneeskundige kosten
  • twee jaar nieuwwaarde vergoeding voor bagage bij Optimaal

EuropaWereldEuropaWereldEuropaWereld
Personenhulp€ 0,92€ 1,62€ 1,02€ 1,77€ 2,62€ 3,87
Bagage€ 0,20€ 0,35€ 0,25€ 0,40InclusiefInclusief
Geneeskundige kosten€ 0,45€ 0,70€ 0,50€ 0,75InclusiefInclusief
Geld€ 0,50€ 0,50€ 0,50€ 0,50InclusiefInclusief
Reis rechtsbijstand€ 0,15€ 0,15€ 0,15€ 0,15InclusiefInclusief

PersonenhulpKostprijsKostprijsKostprijs
Extra onvoorziene kostenKostprijsKostprijsKostprijs
Telecommunicatiekosten€ 50€ 100€ 150
Extra kosten na een natuurramp€ 450€ 450€ 450
Schade aan je vakantieverblijf€ 100€ 300€ 500
Bagage totaal€ 1.000€ 3.000€ 5.000
Mobiele telefoons, smartphones, max.€ 100€ 300€ 500
iPods, tablets, laptops, computer-, foto- en filmapparaatuur, max.€ 500€ 1.500€ 2.500
Eigen risico per gebeurtenis€ 100€ 50€ 0
Geld€ 500€ 500€ 500
Geneeskundige kosten
Gemaakt buiten NederlandKostprijsKostprijsKostprijs
Gemaakt in Nederland€ 500€ 1.000€ 1.000
Tandheelkundige kosten€ 250€ 350€ 500
Reis rechtsbijstand
Binnen EuropaKostprijsKostprijsKostprijs
Buiten Europa, per gebeurtenis€ 25.000€ 25.000€ 25.000
Ongevallen
Bij overlijden€ 12.500€ 25.000€ 25.000
Bij blijvende invaliditeit€ 35.000€ 75.000€ 75.000
Skiën en snowboardenZie voorwaardenZie voorwaardenZie voorwaarden
Hulp en huur vervoermiddel, per vervoermiddel
Pechhulp en kosten om je voertuig thuis te brengenKostprijsKostprijsKostprijs
Arbeidsloon bij reparatie langs de weg€ 150€ 150€ 150
Verzendkosten bij onderdelen€ 150€ 150€ 150
Berging, bewaking, staling en vervoer van voertuig€ 1.000€ 1.000€ 1.000
Extra verblijfskosten per dag (max 10 dagen)€ 75€ 75€ 75
Huur vervangend vervoer per dag (max 30 dagen)€ 125€ 125€ 125
Extra sportuitrusting€ 2.500€ 2.500€ 2.500

Annulering5,5 % van de reissom
Allrisk Annulering7% van de reissom
Waarnemer1% van de reissom

De poliskosten bedrage €3,50. Over de premie en de poliskosten betaal je assurantiebelasting. Wil je meer informatie over assurantiebelasting? Kijk op www.europeesche.nl/assurantiebelasting

Vergoeding annulering om redenen genoemd in voorwaardenKostprijsKostprijs
Vergoeding annulering om aanvullende redenen-75% van de annuleringskosten
Vergoeding ongebruikte reisdagen
Ziekenhuisopname (minimaal 1 overnachting)Reissom per dagReissom per dag
Eerdere terugkeer om redenen genoemd in de voorwaardenReissom per dagReissom per dag
Eerdere terugkeer om aanvullende redenen75% van de annuleringskosten

De folder van de Kortlopende Reis- en Annuleringsverzekering vind je hier. De folder van de Doorlopende Verzekering voor Reizen vind je hier.

De algemene voorwaarden van de Kortlopende Reisverzekering vind je hier. De algemene voorwaarden van de Kortlopende Annuleringsverzekering vind je hier. De algemene voorwaarden van de Doorlopende verzekering voor reizen vind je hier.

Voor alle Europese landen en niet-Europese landen aan de Middellandse Zee (Tunesië, Marokko en Egypte) heb je een reisverzekering met Europadekking nodig.

Tips bij beschadiging, verlies of diefstal Bij beschadiging, verlies of diefstal van bagage:

  • Laat bij vermissing/beschadiging tijdens (openbaar)vervoer een schriftelijke verklaring (P.I.R. Property Irregularity Report) opmaken door de vervoerder en in andere gevallen door de reis-/hotelleiding.
  • Doe bij verlies of diefstal ook altijd aangifte bij de plaatselijke politie en vraag om een schriftelijk bewijs.
  • Bewaar beschadigde artikelen tot na de schadeafwikkeling.

In de verzekeringsvoorwaarden worden eisen aan je voorzichtigheid gesteld, zoals:

  • Vervoer geld, kostbaarheden en reisdocumenten als handbagage (doe dit ook met je medicijnen).
  • Laat nooit geld, kostbaarheden en reisdocumenten onbeheerd achter, bijvoorbeeld op het strand tijdens het zwemmen in zee.
  • Laat in principe geen bagage in een vervoermiddel achter. Neem handzaam in koffers en tassen verpakte bagage altijd mee naar het logiesverblijf, zélfs bij een enkele overnachting.
  • Diefstal van geld en reisdocumenten uit een vervoermiddel is niet gedekt!

Wat te doen bij problemen op reis Je dient, o.a. voor toestemming tot het maken van extra kosten, in ieder geval direct telefonisch contact op te nemen met SOS International in Amsterdam (+31-206515777), zoals bij:

  • Ongeval, ernstige ziekte of ziekenhuisopname.
  • Noodgedwongen eerdere terugkeer naar huis.
  • Uitval van het privé-vervoermiddel.

Als je SOS International belt, houd dan de reisverzekeringspolis bij de hand. Noteer voordat je belt de plaatsnaam en het telefoonnummer waarop je te bereiken bent. Als er bedragen en de reisduur op de factuur staan vermeld, dan is het factuurnummer ook je polisnummer.  Wat te doen om eventuele schade te claimen op de annuleringsverzekering

  1. Controleer of je schade is gedekt. Weet je niet zeker of je schade is gedekt? Check dan je polisblad en kijk in de polisvoorwaarden.

  2. Verzamel de informatie en documenten die je nodig hebt bij de schademelding. Het is belangrijk dat je alle gevraagde documenten meestuurt zodat de Europeesche je melding direct in behandeling kan nemen.

  3. Vul het online schadeformulier in. Ga naar https://www.europeesche.nl/schademelding/reisschades en vul het schadeformulier in. Heb je het formulier inclusief alle gevraagde documenten ingezonden? Dan ontvang je binnen 10 werkdagen een antwoord van De Europeesche.

Tip: voeg originele nota’s, garantiebewijzen, verklaringen en andere bewijzen bij. Hoe vollediger je de schade omschrijft en bewijzen verstrekt, hoe sneller een schade wordt afgehandeld.