24/7 bereikbaar
Geen boekingskosten
  • ANVR
  • Calamiteitenfonds
  • SGR
  • Ideal
  • BanContact
  • Mastercard
  • Visa
  • Amex

Mijn betaling en het Coronavirus

Je hebt natuurlijk vreselijk veel vragen en onzekerheid in deze situatie. We begrijpen dat de antwoorden hieronder niet zijn toegespitst op jouw situatie. Toch willen we je vragen alleen contact met ons op te nemen voor zéér dringende vragen. Neem voor contact nog even de richtlijnen door.

De kans is groot dat jouw vakantie deze zomer gewoon doorgaat. In dat geval zal je jouw vakantie nog moeten betalen. Vertrek je na 15 juli? Je betaling moet dan op de normale betaaltermijn van 6 weken voor vertrek volledig voldaan zijn. Vertrek je voor 15 juli? Neem dan eerst even contact op met onze klantenservice om zeker te weten of jouw vakantie door gaat.

In het geval van een negatief reisadvies, inreisverbod of omdat de touroperator beslist om de reis te annuleren, wordt de vakantie kosteloos geannuleerd. Pas wanneer we zeker weten dat de vakantie géén doorgang kan vinden, annuleren wij jouw vakantie kosteloos.  Is jouw vakantie geannuleerd vanwege bovenstaande redenen? Dan wordt je reeds betaalde reissom omgezet in reistegoed, oftewel: de 'coronavoucher'. Het bedrag van op voucher staat gelijk aan het bedrag dat je aan ons hebt betaald. De voucher is geldig 1 mei 2020 t/m 30 april 2021. De geldigheid van de voucher gaat om de boekdatum, niet om de vertrekdatum. Wil jij dus liever in augustus 2021 op vakantie? Dat is dus geen enkel probleem, zolang je deze maar vóór 30 april 2021 boekt.

We doen ons uiterste best om de vouchers zo snel mogelijk naar iedereen te versturen. Omdat het om ontzettend veel boekingen gaat, kan het zijn dat je even moet wachten. Maar geen zorgen, je ontvangt zo snel mogelijk alle uitleg over je voucher per mail!

Je behoudt altijd het recht om je geld terug te vragen, dat kan vanaf 6 maanden nadat je van ons de voucher hebt ontvangen. Heb jij de reissom terug gevraagd en ontvangen wij deze binnen 6 maanden retour van de touroperator? Dan zullen we natuurlijk deze direct naar je overboeken. 

Enkele touroperators geven in een voucher uit als je zelf annuleert. Neem voordat je annuleert even contact met ons op, dan vragen we dit voor je na.

In bijna alle situaties worden de kosten niet gedekt door verzekeraars. Dat geldt ook voor de reis- en/of annuleringsverzekering die je via ons hebt afgesloten. De Europeesche dekt namelijk geen schade gemaakt door het Coronavirus. In uitzonderlijke gevallen zijn er verzekeringen die wel een vergoeding stellen. Daarom adviseren we om altijd contact op te nemen met de desbetreffende verzekeraar.  Bekijk ook deze video uit de uitzending van Kassa (4 april 2020) voor meer informatie:

Scroll